موضوع
آخرین اخبار

دکوراسیون کلیدهای طلایی در طراحی اتاق خواب نوجوان

دکوراسیون

برای یک نوجوان چیزی از این هیجان انگیزتر نیست که یک اتاق داشته باشد و همه چیز آن را مطابق میل و سلیقه خودش بچیند و به این ترتیب، شخصیت خودش را به نمایش بگذارد و نشان دهد که دنیا را چطور می‌بیند و از آن چه توقعی دارد. اتاق نوجوان به او اجازه می‌دهد کمی از خانواده‌اش فاصله بگیرد و میل به استقلال طلبی را – که در نوجوانان خیلی زیاد است-  ارضا کند و در عین حال احساس امنیت لازم را به او می‌دهد، چون اتاق او نمادی است از این که خانواده در کنارش است و مراقب او.
می‌گویند سلیقه بچه‌ها هر 3 سال یک بار عوض می‌شود، اما وقتی پای نوجوان‌ها وسط باشد، طرز فکرشان نه هر چند سال که هر چند دقیقه تغییر می‌کند. موقع چیدن اتاق نوجوان‌ها باید خیلی دقت کرد تا همه چیز مطابق خواست آنها پیش برود، ضمن این که بهتر است دکور اتاق قابلیت تغییر را داشته باشد تا بتوان آن را با سلیقه جدید فرزندتان سازگار کرد. تصاویری كه در اینجا می‌بینید، همه می‌توانند ایده‌های تازه‌ای را برای چیدن اتاق فرزندتان در اختیار شما قرار دهند.
تصویری که مشاهده می‌کنید نشان می‌دهد چطور در فضایی کوچک که عملاً محدود به یک دیوار است، می‌توان طرحی زیبا درانداخت. رنگ قرمز با شور و هیجان دوران نوجوانی همخوان است، ضمن این که بدون دست بردن زیاد در رنگ دیوار، فضایی قرمز ایجاد شده است. استفاده زیاد از قفسه‌های دیواری و تخت و صندلی چرخ‌دار هم از کارهای مفید در یک اتاق کوچک است.

فضا

یک فضای کوچک را هم می‌شود زیبا درست کرد. این ‌که اتاق ما کوچک است، توجیه مناسبی برای تزیین نکردنش نیست. همه اتاق‌ها مثل اتاق‌های کارتون‌های والت دیزنی، شاهانه نیست ولی با کمی صبر و خلاقیت می‌توان فضایی دلپذیر ساخت.
به ترکیب زیبای رنگ‌های آبی و زرد در این تصویر دقت کنید. با توجه به این که معمولاً از فضای بالای تخت‌ها استفاده نمی‌شود، تخت بالا برده شده تا از فضای زیر آن استفاده شود. جنس آن هم فلز است که بیشتر اسپرت است.

فضا

چیدن اتاق کودک، کار راحت‌تری است چون دست پدر و مادر باز است ولی نوجوان‌ها در کار چیدن اتاق خودشان دخالت می‌کنند و بنابراین، کار طراحی اتاق آنها تبدیل به یک کار گروهی می‌شود و این برای رشد شخصیت نوجوان نیز مفید است. به هر حال چه یک طراح معروف وسایل را بچیند و چه کودک شما، «دیزاین» اتاق، یک کار گروهی است که قبل از آن، همه باید دور یک میز بنشینند، ایده‌ها و نظرات‌شان را مطرح کنند و از پیشنهادات مناسب، یادداشت بردارند. فراموش نکنید که خواست‌های خود نوجوان همیشه در اولویت است. با هم درباره بودجه‌ای که برای دیزاین اتاق کنار گذاشته‌اید نیز حرف بزنید و به این ترتیب فرزند شما خواست‌هایش را با بودجه‌ای که دارید، هماهنگ می‌کند.
به ترکیب زیبای رنگ‌های آبی و زرد در این تصویر دقت کنید. با توجه به این که معمولاً از فضای بالای تخت‌ها استفاده نمی‌شود، تخت بالا برده شده تا از فضای زیر آن استفاده شود. جنس آن هم فلز است که بیشتر اسپرت است

 

كاربردهای اتاق

اتاق خواب نوجوان‌ها چندین و چند کاربرد دارد؛ هم برای خواب است و هم جای درس خواندن، در آن هم می‌تواند تلویزیون تماشا کند و هم از دوستانش پذیرایی کند. مهمتر از همه این که باید در آن راحت باشد و احساس آرامش و امنیت کند. قبل از اجرای هر نوع طرحی، به این فکر کنید که برای آسایش او می‌خواهید چه وسایلی را در اتاق جا دهید. از مجله‌ها یا اینترنت ایده بگیرید و وسایل مختلف موجود در بازار را هم ببینید.
این یک اتاق دو نفره است که تخت دوم در بالای کمد جاسازی شده. میز تاشو است و پله‌ها کمد هستند. ترکیب رنگ‌های آبی و زرد زیبا از کار درآمده و وسایل چوبی به اتاق اصالت بخشیده

childern-rooms

نظم
خیلی وقت‌ها اتاق نوجوان‌ها ریخته و پاشیده است، اما یک اتاق منظم که در آن برای همه چیز (عکس‌ها، کتاب‌ها، جام‌ها، باس‌ها و…) جای خاصی در نظر گرفته شده، حس تمیزی و آرامش را به فرد منتقل نموده و اضطراب کمتری به او وارد می‌کند.

faza
وسایل چوبی و رنگ‌های ملایم فضای اتاق را کلاسیک می کند، اما در طراحی‌های امروزی، حتی برای اتاق های کلاسیک هم کفپوش خاصی در نظر گرفته نمی شود و اگر چیزی هست، بیشتر جنبه تزیینی دارد. صورتی رنگ مورد علاقه دخترها است که در اینجا ترکیب آن با سفید و آبی دلنشین شده

ارسال نظر

شاید از کد اچ تی ام ال HTML استفاده نماید : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>