موضوع
آخرین اخبار

ورزشی کاتاماران، قایق دوبدنه

معرفی: قایق دوبَدَنه، یا کاتامِرَن، نوعی قایق است که از دو بدنه تشکیل شده که توسط قابی به هم وصل شده‌اند. برخی کشتی‌ها هم به صورت دوبدنه ساخته می‌شوند. دوبدنه‌ها هم به صورت بادبانی و هم موتوری ساخته می‌شوند.
تاریخچه: قایق‌های دوبدنه نخستین بار توسط ماهیگیران پاراوایی در کرانه تامیل نادو هندوستان استفاده شده که آن را در زبان محلی «کاتاماران» می‌نامند. حدود 10 سال پیش این قایق وارد جزیره کیش شد ولی تا حدود 3 سال پیش تقریبا استفاده از آن شناخته شده نبود.
چگونگی استفاده: سرویس دهی بصورت گروههای 1 تا 4 نفره میباشد و یک قایقران کارآزموده هدایت قایق را که فقط با انرژی باد حرکت میکند بر عهده دارد. کاتامارانهای مورد استفاده در حال حاظر hobie 15 ,16 هستند.

دریایی

دریایی

هزینه: هزینه استفاده 30 دقیقه ای از این قایقها 150 هزار تومان و دوره یک هفته ای قایقرانی آن یک میلیون و دویصت هزار تومان میباشد. هزینه قایق اگر کسی بخواهد به صورت شخصی این قایق را خریداری کند: قیمت قایق از 10 هزار دلار به بالا.
لوازم مورد استفاده: لوازم خاصی نیاز نداره فقط لباس مناسب دریا برای بانوان وآقایان

دریایی

دریایی

مناسب چه افراد و سنی است: مناسب گروه سنی  10 سال به بالا
درصد هیجان: هیجان در صورت وزش باد مناسب فوق العاده بالا

ارسال نظر

شاید از کد اچ تی ام ال HTML استفاده نماید : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>