موضوع
آخرین اخبار

اخبار مصاحبه اختصاصی مجله پیام زندگی با سیده زینب حسینی شهرستان نور

مصاحبه اختصاصی مجله پیام زندگی با سیده زینب حسینی شهرستان نور

مصاحبه اختصاصی مجله پیام زندگی با سیده زینب حسینی مسوول برگزاری جشن شادی برای معلولین شهرستان نور

لطفاً خودتون رو معرفی کنید و توضیحاتی را راجع به برنامه امروز بفرمایید.

من زینب حسینی هستم معلم نقاشی و مربی توانبخشی پروین و طلوع واقع در شهرستان نور، که در توانبخشی طلوع معلولین زیر 14 سال و پروین بالای 14 سال نگهداری می شوند.

بنده حدود 2 سال است که به طور افتخاری با توانبخشی پروین همکاری می کنم و اینکه شروع این برنامه ها از جایی شروع شد که من در آموزشگاهی گریم صورت برای کودکان انجام می دادم و بعدها به عنوان روابط عمومی آموزشگاه انتخاب شدم. بعدها خواستیم کار خیری برای کودکان بهزیستی انجام دهیم و قرار بود که مدیر آموزشگاه این کار رو پیگیری و به انجام برسونن که به دلایلی امکان پذیر نشد و به بنده محول شد . از آن به بعد من با توانبخشی پروین آشنا شدم و به صورت اتفاقی با کودکان این مرکزآشنا شدم و طوری شد که اگر چند روز این کودکان را نمی دیدم احساس می کردم گم کرده ای دارم ، تا بالاخره من شدم مربی توانبخشی که هفته ای دوبار آموزش نقاشی برایشان دارم.  بعد از حدود 6 ماه کارگاه نقاشی در اداره ارشاد شهرستان نور برای کودکان دایر کردیم و تجهیزات لازم مثل آبرنگ، گواش، مدادرنگی، کاغذ و مقوا هم برایشان تهیه دیدیم، که از کودکان و نوجوانان پروین و طلوع دعوت شد که در این کارگاه حضور پیدا کنند، به مدت 2 ساعت کارگاه تحت اختیار ما بود. بعد آثار این بچه ها قاب شد و در نمایشگاهی به نمایش درآمد این اقدام اول برای این مراکز بود .

بعد از آن این برنامه اخیر که با کمک و همکاری ریاست سازمان بهزیستی جناب آقای تقی پوروحمایت و همکاری  فرمانده سپاه، اداره ارشاد، اماکن، شهرداری، اعضای شواری شهر، رستوران کاسپین به مدیریت جناب آقای ایمان صادقی که بی نهایت به ما لطف کردند و من از همینجا از ایشان تشکر میکنم ، شیرینی سرای هامون، طراح پوستر سرکار خانم سیار که پوستر زیبایی برامون طراحی کردند و همکارانشون و تعداد زیادی از دوستان برگزار شد. که تشکر ویژه ای دارم از آقای آرش یوسفی خواننده پاپ، خانم کشاورزمسوول گروه نمایش عروسکی ، گروه خانم محمدی فراجرای موسیقی ، مجری محترم آقای حسینی که زحمت زیادی را متقبل شدند، دست اندر کاران صدا برداری و همه کسانی که مارو تو این کار بزرگ یاری کردند.

در خصوص مراسم امروز توضیح بیشتری بدین و اینکه این برنامه ها چه تأثیری در روحیه کودکان معلول دارد:

تمام فکر و انرژی ما این بود که برنامه شادی برای بچه ها تدارک دیده شود به دلیل اینکه کودکان معلول جسمی و ذهنی واقعا شادی را دوست دارند، بعضی از خانواده ها به دلیل اینکه نگه داری از این کودکان برایشان سخت و طاقت فرسا است و با روحیات این کودکان آشنا نیستن ، ممکن است با خود به اجتماع، مهمانی، جشن برده نشوند و خواست ما این بود که تمام انرژی این کودکان در این مراسم تخلیه شود و چیزی به عنوان محدودیت در این مراسم وجود نداشت. این مراسم ها در روحیه این کودکان تأثیر بسزایی داشته و دارد ، در این مراسم از  نماد پاکی  این کودکان و صداقتشان یعنی رنگ سفید برای پوشش استفاده شد که ما هم همراه کودکان به تن داشتیم . در پایان مراسم هدایا و لوح تقدیر به مدعوین توسط کودکان معلول اهدا شد .

حرف آخر:

صد البته که این تنها شروع کار بود و  ما قول برگزاری مراسم های بزرگتری را  با کمک دوستان و شما برای کودکان می دهیم و اطمینان داریم که هیچکس در برگزاری چنین جشن هایی مارا تنها نخواهد گذاشت به دلیل اینکه این کودکان به قدری پاک و معصوم هستند که ناخود آگاه توجه همگان را جلب می کنند. و بازهم از همه دوستانی که  در برپایی این جشن ما را یاری کردند کمال تشکر را داریم .

 

ما هم امیدواریم که این راه شما ادامه یابد.

 

 

ارسال نظر

شاید از کد اچ تی ام ال HTML استفاده نماید : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>