موضوع
آخرین اخبار

اخبار مصاحبه اختصاصی مجله پیام زندگی با رییس اداره بهزیستی شهرستان نور

مصاحبه اختصاصی مجله پیام زندگی با رییس اداره بهزیستی شهرستان نور

در حاشیه مراسم جشن شادی با حضور فرشتگان مراکز توانبخشی شهرستان نور

مصاحبه اختصاصی مجله پیام زندگی با رییس اداره بهزیستی

لطفا خودتان را معرفی کنید و در مورد برنامه امروز توضیحاتی رو بفرمایید؟

غلامرضا تقی پور هستم رئیس اداره بهزیستی شهرستان نور. برنامه امروز به لطف خدا و با همت یکی از دوستان خیّر، موزیسن ها و کارگردان های خیّر فعال شهرستان که در راستای کمک و شادابی معلولین تلاش های فراوانی می کنند برگزار شد. لازم به ذکر می باشد همکاری صمیمانه و همه جانبه مدیران مراکز توانبخشی طلوع و پروین در شهرستان برای شادابی و انگیزه بخشیدن به معلولین و خانواده های گرامیشان در برگزاری این مراسم باشکوه بی ثمر نبود.

در واقع برگزاری این مراسم به نوعی توانمندسازی روانی و تسلی خاطر بخشیدن برای معلولین و خانواده های این عزیزان است. هدف از برگزاری این مراسم حمایت از خانواده معلولین و آشنایی خانواده ها با یکدیگر است. به جرأت می توان گفت بزرگ کردن و پرورش دادن این فرشته های مهربان در محیط خانه امری است بسیار دشوار همراه با مشکلات فراوان، ناگفته نماند این مراسم می تواند نقش بسزایی در بهبود پرورش تربیت معلولان در سطح جامعه داشته باشد.

 

بفرمایید که چه تعداد معلول در شهرستان نور تحت پوشش بهزیستی قرار گرفته اند؟

در حال حاضر بهزیستی نور، 1637 معلول با طیف مختلف معلولین جسمی، ذهنی، حرکتی، ضایعه نخاعی، بیماران روانی مزمن، معلولین حسی مثل گفتاری، شنوایی و بینایی تحت پوشش دارد.

 

برنامه هایی که برای توانمند سازی معلولین تحت پوشش در سال جاری انجام داده اید را  بفرمایید؟

برای توانمندسازی معلولین، سازمان بهزیسیتی همانند برنامه های قبل تلاش دارد تا به کمک مراکز غیر دولتی، نهادهای مردمی، شوراها و دهیاری های روستاها و به نوعی در آموزش های معلولین به روش های مختلف اعم از حرفه آموزی، مهارت آموزی، آموزش هایی مانند شناخت محیط، مفاهیم  ریاضی و غیره کمک کند تا معلولین عزیز بتواند به راحتی در اجتماع حضور پیدا کنند، با دیگران زندگی کنند و به عنوان یک تازه وارد در کنار افراد دیگر زندگی عادی و معمولی خود را شروع کنند، می توانیم بگوییم برای آموزش این شهروندان ما تلاش های فراوانی میکنیم، نکته دیگری که برای ما خیلی مهم است از آحاد مردم عزیزمان و نهادهای مردمی، شهرداری ها، بازاریان، اصناف و… تقاضا می کنم محیط کار و محیط زندگی پیرامون خود را طوری بسترسازی نمایند که معلولین هم بتوانند حضور پیدا کنند. به عنوان مثال اضافه کردن سطح شیب دار در نهادها، ادارات و بانک ها امریست معمولی و این امر باعث می شود که معلولین به راحتی رفت و آمد کنند و ارتباط مستقیم با نهاد مربوطه داشته باشن به همین منظور از کلیه صاحبین فروشگاهها، مغازه ها ، پاساژها و مراکز عمومی درخواست میشودکه معابرشان را مناسب سازی کنند که معلولین هم بتوانند در آن مراکز حضور پیدا کنند.

 

اگر مردم بخواهند به معلولین عزیز کمک های نقدی خودشون رو انتقال بدن باید از چه طریقی به بهزیستی وصل شوند؟

حوزه مشارکت های مردمی در حوزه های مختلف، مانند برنامه امروز که به نوعی مشارکت مردمی هست، مشارکت نقدی می پذیردکه حساب ویژه ای در سازمان بهزیستی شهرستان برای کمک به معلولین عزیزاختصاص یافته است. اکثرا از خانواده های کمک ها به خانوادهای معلولین که عمدتاً از افراد ضعیف جامعه هستند و به لحاظ معیشتی، آموزشی و اشتغالی مشکل دارند از کمک های مردمی استفاده میشود، چراکه اعتبارات دولتی کفایت نمی کند در این خصوص حسابی است به شماره 2345517238 بانک ملت که هریک از خیرین می توانند در این خصوص کمک کنند. کمک های غیر نقدی هم می توانند به اداره ی  بهزیستی نور به آدرس خیابان امام مقابل اداره مالیاتی و تلفن:  44550182 -011

و نمایندگی های بهزیستی در چمستان و بلده ارسال شود.

 

آدرس وب سایت اینترنتی سازمان را معرفی می فرمایید؟

www.behzisti-nour.blogfa.com

 

در پایان اگر صحبتی دارین بفرمایید؟

خیلی تشکر می کنم از شما و تمام دوستانی که خدمتی به معلولین می کنند.

ارسال نظر

شاید از کد اچ تی ام ال HTML استفاده نماید : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>