موضوع
آخرین اخبار

جهانگردی سانتورینی، جادوی زیبایی ها

سانتورینی، جادوی زیبایی ها
رویایی، اولین کلمه ای است که گردشگران سانتورینی را به آن توصیف می کنند. تا چشم کار می کند خانه های سفید است و کلیساهایی با گنبدهای آبی رنگ، بناهایی که چسبیده به صخره های آتش فشانی و منظره طلوع و غروب خورشید با چشم انداز پاناروما زیباترین تابلوی زنده ای است که در سواحل دریای اژه می توان پیدا کرد. با هم سفری داشته باشیم به باشکوه ترین جزیره یونان.

اولین انتخاب یک ماه عسل رویایی

فیرا
دیدنی‌های متعدد موجود در این جزیره، گردشگران بسیاری را به سمت آن جلب می‌کند. شهر مرکزی این جزیره، فیرا (thira) نام دارد که در اواخر قرن هجدهم میلادی ساخته شده است. داستان ایجاد این شهر مربوط به زلزله نسبتاً شدیدی است که به تخریب کامل قلعه اسکاروس انجامید و این موضوع نیاز به داشتن یک شهر مرکزی را ایجاب نمود. مهمترین جاذبه این مکان شواهد باستان‌شناسی شهر و البته موزه آن است که تاریخچه سالیان متمادی شهر را حفظ کرده است.

اویا
دیگر مکانی که می‌توان از آن بازدید کرد، اویا (oia) نام دارد که در آن می‌توان از جذابیت و گیرایی شفق در آسمان لذت برد. دیدن این پدیده، تجربه بسیار گرانبها و زیبایی خواهد بود. در فاصله کوتاهی از این ناحیه، ایمروویگلی نام دارد که وجود معابد و کلیساهای بسیار قدیمی و کهن، آن را به یکی از دیدنی‌ترین شهرهای سانتورینی مبدل ساخته است.

سانتورینی

سانتورینی

جاذبه های تاریخی
کلیساهای زیادی در سانتورینی وجود دارد که معمولا تمامی آنها تاریخی هستند. مشهورترین کلیسای این شهر کلیسای جامع ارتودوکس متروپلیتن است. همچنین باید سری به آکروتیری زد تا بتوان هرچه بهتر با تاریخچه سانتورینی آشنا شد. این شهر از قدمتی 3500 ساله برخوردار بوده تا اینکه فوران آتشفشان شهر را در خود می‌بلعد. هنوز هم باستان شناسان در تلاشند تا قسمت‌های بیشتری از آن را از زیر خاک خارج نموده و رازهای تاریخی آن را کشف کنند. این مکان از اهمیت فوق‌العاده‌ای در نزد باستان‌شناسان برخوردار است چراکه با استفاده از حفاری‌ها و کاوش‌های انجام شده در حال بازسازی مجدد تاریخچه آن می‌باشند.

رستوران ها
رستوران های سانتورینی با سرو انواع غذاهای دریایی و یونانی از جاذبه های اصلی این شهر به شمار می روند. تقریبا در تمامی رستوران ها می توان صبحانه و قهوه هم پیدا کرد. رستوران های سامتورینی معمولا به دو دسته روف تاپ و ساحلی تقسیم می شوند. که رستوران  های پشت بام معمولا لوکس و گران هستند. می توان لذیذ ترین و معروف ترین پنیرهای اصل یونانی را در سانتورینی امتحان کرد.

سانتورینی

سانتورینی

دیگر جاذبه ها
خرید در بازارهای سنتی، گشت و گذار شهری با اتومبیل های گردشگری، شنا و انواع ورزش های دریایی و لذت از ساحل مدیترانه از جمله فعالیت هایی است که شما را از ماندن در سانتورینی سیر نخواهد کرد.

آب و هوای سانتورینی
تقریباً شبیه سایر جزایر دریای اژه، آب و هوای سانتورینی نیز آب و هوایی بسیار لذت بخش است. آب و  هوای جزیره در تابستان معمولاً خشک بوده دمای هوا بین 35 تا 37 درجه سانتیگراد باقی می‌ماند. اثرات ناشی از وزش بادهای شمالی در تابستان (مِلِتمیا) نقش مهمی در کاهش دمای هوا ایفا می کند. وزش بادهای شدید در قسمت های شمال شرقی دیده شده اما از طرفی، در بخش های غربی اثری از این بادها دیده نمی‌شود. در زمستان دمای هوا هرگز به کمتر از صفر نمی‌رسد.

 

منبع: مجله مارکوپولو

ارسال نظر

شاید از کد اچ تی ام ال HTML استفاده نماید : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>