موضوع
آخرین اخبار

جهانگردی میکونوس (جزیره سفید)

میکونوس یکی از محبوب ترین جزایر یونانی واقع در دریای اژه است. پس از بازدید از آنجا متوجه می شوید که تنها در میکونوس می توانید تجربه هیجان انگیزی از خرید، خوردن مواد غذایی یونانی خوشمزه و برنامه های تفریحی دیگر را در نمایش با شکوهی از معماری شگفت انگیز شهر داشته باشید.


بیشتر از 300 روز در سال هوای میکونوس آفتابی است. از آن به نام ” جزیره باد” نیز یاد می کنند که دیلی آن آسیاب های بادی در جزیره که قدمت زیادی دارد.

جزیره میکونوس

جزیره میکونوس

 

1) خوردن! بدون شک نمی توان به راحتی از مواد غذایی تازه یونانی گذشت! پیشنهاد می کنیم در مدتی که در این جزیره سفید رنگ گردش می کنید، پنیر فتا ، زیتون، ماهی کبابی و غذای سنتی مدیترانه یونانی ” Pastitsio ” که نوعی لازانیای یونانی است را از دست ندهید. همچنین سالاد یونانی که در یونان بدون کاهو سرو می شود را امتحان کنید!

2) دیدار از آسیاب های بادی! علاوه بر غذا خوردن، در میکونوس چیزی که مورد علاقه گردشگران است بازدید از آسیاب های بادی متعدد در جزیره است. آسیاب های بادی را می توان در هر نقطه از میکونوس دید. این آسیاب ها بسیار بزرگ بوده و از فواصل دور نیز قابل مشاهده هستند. نمای این آسیاب ها به تمامی سفید است.

3 ) لذت بردن از “ونیز کوچک” ! در اسکله این منطقه، شما قادر به شاهده ورود و خروج کشتی های کروز قایقرانی در تمامی طول ساحل هستید، غذا خوردن در کافه های فضای باز کنار اسکله و تماشای غروب با شکوه میکونوس مسافران را به یاد شهر آبی ایتالیا یعنی ونیز می اندازد.

4) معماری خانه های سفید با درب رنگارنگ: در میکونوس همه ساختمان ها سفید هستند اما همه آنها رنگی متمایز از دیگری دارند. برای آنهایی که شیفته معماری هستند یکی از لذت بخش ترین تجربه های سفر به این جزیره پیاده روی در میان خانه های سفید رنگی است که انگار جزوی از طبیعت جزیره محسوب می شوند. زیباترین این نوع ساختمان ها کلیسای لیدی پاراپورتیانی است که از حمله آثار بسیار قدیمی یونان است.

5) خرید کنید! شما خواه و ناخواه مدتی از زمان خود را در میان کوچه های پر پیج و خم میکونوس به بازدید آثار و صنایع دستی هنرمندان جزیره خواهید گذراند. از خرید خود لذت ببرید. جرا که جواهرات، لباس، پارچه و آثار هنری میکونوسی را در هیج کجای جهان پیدا نخواهید کرد.

6) لذت بردن از تماشای غروب ! مطمئن باشید که برای کشف واقعی این جزیره برای یک بار هم که شده، باید از تپه ها بالا رفته، و از منظره بی نظیر غروب خورشید در پشت دریای اژه لذت ببرید. میکونوس دارای 300 روز آفتابی در سال و متوسط درجه حرارت 30 درجه است. بنابراین تمامی گردشگران شانس دیدن غروب خورشید را دارند.

 

منبع: مجله مارکوپولو

ارسال نظر

شاید از کد اچ تی ام ال HTML استفاده نماید : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>