موضوع
آخرین اخبار

گردشگری معرفی ۴ جاذبه گردشگری زیبای ایران در تابستان

باغ پرندگان تهران؛ طبیعت بکر پایتخت

یکی از دغدغه‌های همه ما در فصل تابستان پیدا کردن یک طبیعت بکر و زیبا برای سفری فراموش نشدنی و بیاد ماندنی است. در این مقاله قصد داریم به معرفی تعدادی از مکان‌های زیبای گردشگری کشورمان ب‍‍‍پردازیم.

باداب‌ سورت ساری؛ دومین اثر طبیعی ملی ایران

یکی از زیبا ترین ومنحصربفرد ترین چشمه های آب شور، چشمه باداب سورت واقع در ساری است این چشمه که در دنیا نیز کم‌نظیر است حاوی املاح معدنی بسیار مفیدی است و بهترین زمان برای بازدید از آن در فصل‌های بهار و تابستان می‌باشد‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ زیرا در فصل بهار به سبب سرسبز و خرم بودن نشاط و زیبایی خاصی می‌یابد و در فصل تابستان هم به اقتضای گرمای هوا بسترمناسبی را برای آب‌تنی در حوضچه های سرشار از املاح معدنی فراهم می نماید.

badabSortSari

یکی از زیبا ترین و خیال‌انگیزترین زمان‌ها برای رفتن به این محل نزدیک غروب و طلوع خورشید است که تلالوی نور خورشید در حوضچه‌ها بی نظیر می‌باشد.

تنگ بستانک؛ بهشت گمشده شیراز

این منطقه از زیبترین مناطق گردشگری ایران است که با طبیعت بکر و زیبای خود هر بازدیدکننده ای را به تحسین خالق این همه زیبایی وا‌می دارد. این منطقه با داشتن درختان انبوه و رودخانه های پرآب چشم هر بینند ای را به خود خیره می‌کند.

tangBestanak

از ویژگی‌های منحصر بفرد این منطقه زیبای گردشگری می‌توان به پوشش گیاهی مناسب، آبشارهای طبیعی با ارتفاع کم و آب فراوان که از چشمه‌های پاک سرازیرو به سمت دره فرو می ریزد اشاره نمود. در برخی نواحی به سبب انبوه بودن پوشش گیاهی شما شاهد سقف گیاهی زیبایی در بالای سرتان خواهید بود.

گردنه حیران اردبیل؛ دره پنهان در مه

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری زیبای کشورمان ایران، گردنه حیران واقع در استان گیلان و در شهر زیبا و ساحلی آستارا  می باشد. حیران در واقع نام روستایی است از توابع شهر آستارا که این دره در آن واقع گردیده است. گردنه حیران در مسیر راه ارتباطی آستارا- اردبیل واقع شده و آخرین منطقه حفاظتی استان گیلان بوده است. این گردنه شامل کوه هایی نه چندان بلند است که که دره‌ای‌ نه چندان عمیق را به وجود آورده است و درست از وسط این دره رود ارس که تعیین کننده مرکز بین دو کشور ایران و آذربایجان است می گذرد.

gardaneyeHeiran

پوشش گیاهی این دره بافتی طبیعی و وسیع از گلها و گیاهان جنگلی زیباست که طراوت و شادابی خاصی به منطقه بخشیده‌اند.به سبب کوهپایه ای بودن این منطقه در اکثر فصول سال پوشیده از مه بوده و زیبایی خاصی را داراست.بدون اغراق می توان گفت که گردنه حیران از زیباترین مناطق سرسبز ایران است که هر ساله در فصل تابستان پذیرای مهمانان بیشماری است.

باغ پرندگان تهران؛ طبیعت بکر پایتخت

شاید باورش کمی سخت باشد اما در هوای آلوده و پردود تهران یکی از زیبا ترین و خاطره انگیزترین باغ‌های پرندگان وجود دارد که با کمک طبیعی ترین ابزارها و منابع تولید شده است که از جمله آنها می توان به سنگ های طبیعی، نی و چوشال، چوب و … اشاره نمود. این باغ زیبا در شمال شرقی پایتخت کشورمان واقع شده و یکی از بزرگترین مجموعه‌های نگهداری پرندگان می باشد.

baqeParandegan

دراین مجموعه بی نظیر پرندگان زیادی وجود دارند که از جمله آنها می توان به کبوتر، طوطی، کلاغ، خروس، فنج اشاره نمود. این پرندگان در محوطه جلویی باغ واقع شده‌اند و همچنین تعدادی طوطی سخنگو که ورود بازدید‌کنندگان را خوشامد می‌گوینددر قسمت میانی باغ که به کمک آبشا‌ها و برکه‌های بزرگی احاطه شده‌اند پرندگانی مانند قرقاول،طاووس، پلیکان، فلامینگو زندگی می کنند. آب این برکه‌ها از بالادست باغ تامین می‌گردد.

در شمالی‌ترین قسمت باغ  و در بزرگ‌ترین قفس مجموعه گونه‌هایی ازعقاب روی درختان تنومند بی شاخه نشسته اند. همچنین در این قفس تعدادی لاشخور نیز به چشم می خورد.

دربخش جنوبی باغ نیز زیستگاهی برای پرندگانی چون قوهای سیاه و سفید و اردک ها ایجاد شده است. قوهای زیبا در کنار یکدیگر بر روی آب برکه مشغول شنا کردن هستند واین یکی از زیباترین مناظری است که شما می‌توانید در این محیط ببینید.

ارسال نظر

شاید از کد اچ تی ام ال HTML استفاده نماید : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>