موضوع
آخرین اخبار

جهانگردی فعالیت های رایگان در آتن

آتن شهرستان بسیار پر جنب و جوش و با قدمت بیش از 3.000 سال از تاریخ است. چیزهای زیادی برای انجام دادن در آنجا وجود دارد که شما می توانید با هزینه بسیار مناسبی از فعالیت های زیادی لذت ببرید. حتی بسیاری از فعالیت ها به صورت رایگان در شهر آتن وجود دارد که در این متن تعدادی از آنها را برایتان آورده ایم.

ثبت نام در یک تور رایگان شهر

آتن دارای یک برنامه هر روزه شهرگردی در مرکز شهر است. شما می توانید با ثبت نام در این تور به همراه راهنمای محلی در گوشه و کنار شهر بدون اینکه هراسی از گم شدن داشته باشید، بگردید. همچنین می توانید تاریخ شهر را از چشم یک محلی دیده و از جاذبه هایی مانند ساختمان پارلنان، آگورا و بازار موناستیراکی دیدن کنید.

فعالیت های رایگان در آتن

فعالیت های رایگان در آتن

تغییر گارد نگهبان
یکی از محبوب ترین و جالب برنامه های شهری آتن است تماشای تغییر گارد نگهبانان است. این مراسم در هر ساعت در مقابل مجلس میدان سینتاگما و در  مقابل مقبره سرباز گمنام انجام می شود. این مراسم قدیمی شما را با پوشش سنتی و آداب و رسوم یونانی آشنا می کند. همچنین هر صبح یکشنبه در ساعت 11 می توانید شاهد راهپیمایی گروه بزرگی از سربازان از پایین خیابان واسیلیس تا آرامگاه سزباز گمنام باشید. این مراسم ارزش دیدن دارد اگر شما در حال بازدید شهر در روز یکشنبه هستید.

پیک نیک در باغ ملی
باغ ملی واقع در پشت ساختمان مجلس در قلب شهر است. این باغ توسط ملکه آمالیا طراحی شده است و قدمت آن به سال 1840 برمی گردد. در این باغ گیاهان و حیوانات متنوعی وجود دارد. در داخل باغ نیز شما می توانید کنار دریاچه کوچک با اردکهایش و یا کنار استخر پر از ماهی اش زیراندازی انداخته یک سوولاکی یا یک ساندویچ از یک فروشگاه نزدیک خریده و ساعاتی از هیاهوی شهر دور باشید. یک زمین بازی برای کودکان ، موزه گیاه شناسی، یک باغ وحش کوچک، کتابخانه کودکان و یک کافی شاپ ، همچنین در داخل پارک مجسمه آثار تاریخی از دوران باستان و شخصیت های یونانی مهم مانند شاعران و سیاستمداران گذاشته شده است. بنابراین و استراحت در باغ ملی .

فعالیت های رایگان در آتن

فعالیت های رایگان در آتن

تحسین هنر خیابانی

در طول چند سال گذشته خیابانهای آتن با برخی از قطعات و نقاشی های شگفت انگیز از هنر خیابانی پر شده است. شما می توانید برخی از قطعات جالب در خیابان های اطراف موناستیراکی (Monastiraki) و Psyri در مرکز شهر پیدا کنید.

مشاهده تمام سایت های باستان شناسی در روز پذیرش رایگان

جالب است بدانید که در آتن بعضی روزها درب سایت های مهم باستانشناسی گردشگری مانند آکروپلیس به صورت به روی گردشگران باز است. اولین یکشنبه هر ماه از نوامبر تا مارس، ششم مارس، هجدهم آپریل، هجدهم می، پنجم ژوئن، آخرین آخر هفته سپتامبر و بیست و هشتم اکتبر جزو روزهای پذیرش رایگان است. همچنین همه افراد زیر 18 سال می توانند از تمامی گردشگاه های آتن رایگان بازدید کنند.

صعود به تپه های آتن

برای تماشای حیرت انگیز ترین منظره شهر می توانید از یکی از دو تپه در نزدیکی مرکز آتن بالا بروید. از بالای این تپه ها نمای چشم گیری از دریا، آکروپلیس و منظره شهر در مقابل شما گسترده شده است.
همچنین در بالای این تپه ها شما می توانید از  مقبره و بنای تاریخی یونان باستان فیلوپاپوس بازدید کنید. فیلوپاپوس در سال  116 درگذشت و مرگ او باعث غم و اندوه بزرگی برای خواهرش، جولیا بابیلا، شهروندان آتنی وخانواده های امپریالیستی شد.از اینرو، مقبره و بنای یادبودی به افتخار این شاهزاده ساخته شد. این بنای تاریخی دو طبقه ای است و بر روی یک پایه بزرگ قرار دارد.

 

منبع: مجله مارکوپولو

ارسال نظر

شاید از کد اچ تی ام ال HTML استفاده نماید : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>