موضوع
آخرین اخبار

اخبار شهر خوب یافتنی نیست ساختنی است

احمد توکلی، شهردار منتخب شورای اسلامی دوره چهارم شهر رویان

احمد توکلی، شهردار منتخب شورای اسلامی دوره چهارم شهر رویان هستم.

سابقه تاسیس شهرداری رویان به دوره 1333 برمی گردد و امسال شصت و دومین سال فعالیت و تاسیس خود را پشت‌سر گذاشته است. شهرستان رویان یکی از شهرهای زیبای کرانه سواحل خزر است که هم آغوشی با جلگه و جنگل دارد و جزو شهرهای بسیار معدود و محدودی است که یک هم زیستی بسیار خوبی با ساحل دریا، جلگه و جنگل دارد. یعنی در محدوده شهر ما ابتدا دریا، ساحل، پهنه جلگه ای و شالیزارهای زیبا و شهر را داریم و بعد وصل می شویم به جنگل، پارک جنگلی رویان، آبشار زیبای پری او (آب پری) و مناطق کوهستانی سلسله جبال البرز که راهی به سمت بّلّده و خانه نیما یوشیج دارد و به مناطق بالادست، مناطق ییلاقی مسیر بلده و به سمت روستاهای ییلاقی و زیبای بخش کجور منتهی می شود.

شهر رویان دارای جمعیتی بالغ بر 10000 نفر جمعیت ثابت و بیش از 30000 هزار نفر جمعیت فصلی است که پذیرای این عزیزان و همشهریان خوب مان در غالب مجتمع های مسکونی فصلی یا ویلایی هستیم.

سالانه شاهد حضور جمعیتی بیش از یک میلیون نفر به عنوان گردشگر در شهر هستیم که از مواهب طبیعی شهر، دریا، ساحل، جنگل و عرصه های کوهستانی ما بهره مند می شوند و باعث افتخار ماست که پذیرای این مسافرین عزیز و هموطنان خوب مان در شهر رویان باشیم.

همان طور که مستحضر هستید فعالیت های شهرداری محدود می شود به کارهای خدماتی، ولی در دوره چهارم خدمتی که به عنوان شهردار خدمت دوستان رسیدیم، شورای اسلامی شهر چشم انداز توسعه شهر و استراتژی توسعه شهرداری را که تهیه کردیم محور فعالیت و رشد شهر را بر این موضوع قرار دادیم که شهرداری بایستی از نهادی عمرانی و خدماتی به نهادی اجتماعی تبدیل شود. نهادی که در اکثر مسائل، موضوعات و شئونات زندگی مردم شهر حضور جدی و فعالی داشته باشد.فعالیت در عرصه خدماتی و عمرانی فضای سبز و سایر موارد از  وظایف شهرداری است، ولی اینکه شهرداری بخواهد فعالیت هایش را در قالب فرهنگی، هنری و امور اجتماعی به عنوان یک مجموعه مدیریت شهری ایفا کند جزو برنامه های ما است که به لطف خدا، تا به امروز که در خدمت همشهریان عزیز هستیم و توانستیم به این موضوع جامه عمل بپوشانیم و خوشبختانه با انجام کارهای متعدد خدماتی، عمرانی، فرهنگی، هنری و اجتماعی به مقاصد و اهداف مان نزدیک شویم.

یقینا راه سختی درپیش رو داریم و این موضوع نیازمند حمایت همه جانبه اعم از مدیر محترم و شهروندان عزیزی که صاحبین شهر و نفر اول شهر هستند می باشد.

همان طوری که در شعارهای مان بارها و بارها تکرار کردیم شهر خوب یافتنی نیست ساختنی است و شهر خوب را شهروندان خوب می سازند و به عبارتی همونطور که بارها و بارها در پیام های شهروندی عرض کردیم کسانی که شهر خوب دارند همه چیز دارند. شهر به مصابه یک موجود زنده است، شهر در حال رشد است، شهر درحال تنفس است، شهر شب و روزهای خودش را به همراه شهروندان خودش طی و سپری می کند و یقینا این شهروندان هستند که روح و کالبد شهر را درونش ایجاد می کنند.

انشالله به این هدف بزرگ خواهیم رسید و شهر رویان را تبدیل به شهری بانشاط، سرسبز و باصفا و شهرداری را تبدیل به یک نهاد اجتماعی کنیم.

کارهای بسیار زیادی را در قالب امور عمرانی و خدماتی انجام داده ایم که در این مجال نمی گنجد، لذا کتابچه عملکرد شهرداری درحال تدوین است و به امید خدا در نیمه دوم سال جاری به چاپ خواهد رسید. ارتقای وضعیت مبلمان شهری، افزایش فضاهای رفاهی، تجهیز پارک ها، انجام امور فرهنگی، مذهبی و برگزاری جشن های متعددی که در این ثنوات داشتیم و لازم به ذکر است اولین جشنواره تابستانه رویان که همزمان با ولادت آقا علی‌بن‌موسی‌الرضا از تاریخ 24 الی 26 مردادماه برگزار شد و  همچنین در ادامه برای ایام عیدغدیر خم بحث جشن ولایت را خواهیم داشت و همزمان افتتاح پارک ساحلی و پیاده روی ساحلی بلوار شهید بهشتی را در دستور کارمان خواهیم داشت.

در ارتباط با افزایش فضاهای ورزشی شهرداری رویان اقدامات موثری رو انجام داده ایم، اهدای زمین برای تاسیس سالن تخصصی ورزش های رزمی که جزو سالن های بسیار عالی، منظم و استاندارد شهرستان هست، احداث خانه تخصصی کشتی شهرداری و در سال جاری احداث زمین فوتبال چمن و پارک تخصصی بانوان را در پارک آزادگان همراه با تجهیز پارک خواهیم داشت. امیدواریم این فضاها با تجهیز و ارائه خدمات و امکانات براساس فضای ورزشی افزوده خواهند شد.

در ضمن شهرداری درحال چیدن تدارکی است تا نقاط مناسب و مساعد فضاهایی  است که شهروندان قادر برای دادن خدمات مناسبی را تجهیز کند در اختیار شهروندان عزیز قرار دهد.

لازم به ذکر می باشد که مشارکت شهرداری در امور فرهنگی، مذهبی، کمک به هیأت های مذهبی، برگزاری مناسبت های مختلف، ایستگاه های صلواتی با همکاری هیأت های مذهبی و تشکل های مردمی فعال را در شهر رویان را داشتیم و جای تشکر دارد از تمام فرادی که کمک حال شهرداری بودند تا ما بتوانیم با کمک این عزیزان و شهروندان خوب شهرمان نسبت به انجام وظایف و تنظیم شعائر مذهبی و دینی که جزو فرایض و وظایف ذاتی ما است را به نحو احسن به اجرا درآوریم.

در نهایت امیدواریم با کمک و همکاری همه جانبه مجموعه شهرداری و شهروندان عزیزمان به داشتن شهری آباد، باصفا و بانشاط که همان مدینه فاضله است دست پیدا کنیم، لذا چشم انتظار یاری مردم خوب شهر رویان هستیم و امیدواریم تا شهرداری را در تمامی برنامه هایی که تدوین شده است را یاری نمایند.

برنامه مهمی را در سال جاری خواهیم داشت که بحث تفکیک پسماندهای قابل بازیافت در مبدأ (خانه ها، ادارات، واحدهای تجاری و مجموعه های مسکونی) است. امیدواریم شهروندان عزیز به واحد خدمات شهری رویان این یاری و کمک را برسانند تا در این مهم بتوانیم قدم های موثری را برداریم و در محافظت از محیط زیست موفق تر عمل کنیم.

راه های ارتباطی متعددی را برای برقراری ارتباط و ارائه نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات مردم عزیزمان داریم. بی صبرانه منتظر دریافت پیشنهادات و نقطه نظرات شما عزیزان هستیم. درگاه اینترنتی شهرداری رویان به نشانی www.royan.ir است.

در انتها تشکر خواهم کرد از مجموعه خوب پیام زندگی، جناب آقای دولت‌شاهی و جناب آقای سلطان آبادی و برایشان آرزوی موفقیت و شادکامی را دارم که این کار فرهنگی بسیار خوب را شروع کردند، یقینا بر غنای فرهنگی شهرستان، استان و کشور افزون خواهد کرد.

امیدوارم موفق و پایدار باشید و دلتان شاد و چراغ زندگی تان همیشه روشن

ارسال نظر

شاید از کد اچ تی ام ال HTML استفاده نماید : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>