موضوع
آخرین اخبار

آشپزی ‌ خورش شیرین قاتق

مواد لازم: برای 2 نفر
زردچوبه: به میزان لازم
فلفل: به میزان لازم
نمك: به میزان لازم
كره: به میزان لازم
پیاز: 1 عدد
آلو بخارا: 1 پیمانه
مرغ (ران یا سینه): 2 یا 3 عدد
آلو (سیاه و خورشتی): 4 عدد
كشمش (پلویی): 1 پیمانه
قیصی: 1پیمانه

طرز تهیه:
ابتدا در ظرفی مناسب پیازها را به صورت نگینی خرد كرده و در مقداری كره سرخ می‌كنیم. سپس نمك، فلفل و زردچوبه را اضافه كرده و مخلوط می كنیم، بعد شعله را ملایم می‌كنیم تا عطر ادویه به مشام برسد. آلو بخارا و آلو سیاه را به مدت 10 دقیقه با مقدار كمی آب نیم‌پز می‌كنیم و قیصی را در پنج دقیقه آخر به آلوها اضافه می‌کنیم و در حدی می‌پزیم كه قیصی له نشود. سپس آنها را از آب جدا كرده و آبشان را نگه می‌داریم. كشمش را در آب به مدت پنج دقیقه خیسانده و سپس با كمی كره تفت می‌دهیم تا كشمش‌ها پف كنند. همه مواد را همراه با پیاز مخلوط كرده و تفت می‌دهیم. سینه مرغ را ابتدا با كمی روغن تفت می‌دهیم و بعد به‌همراه مواد دلخواه آب‌پز كرده و بعد آن را همراه با مواد در مرحله آخر تفت دهیم. در لحظه آخر تفت دادن مواد، آب آلو و قیصی پخته شده را به مواد اضافه می‌كنیم.

نكات:
1) این خورش را می‌توانید بدون مرغ هم طبخ كنید.
2) بهتر است آلوها را از شب قبل در آب خیس كنید تا آب آنها خوشمزه‌تر شود اینگونه فقط به چند ثانیه جوشیدن نیاز دارند نه پخت.
3) اگر دوست داشته باشید می‌توانید به جای مرغ از گوشت تكه‌ای استفاده كنید.

ارسال نظر

شاید از کد اچ تی ام ال HTML استفاده نماید : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>