موضوع
آخرین اخبار

آشپزی پلوی کدو حلوایی بازرشک وخلال بادام

مواد لازم برای ٣نفر:
برنج: ٣ پیمانه
کدو حلوایی: 500 گرم
پیاز درشت: ٢عدد
زرشک: ٢ قاشق سوپ‌خوری
خلال بادام: ٢ قاشق سوپ‌خوری
خلال پسته: ٢ قاشق سوپ‌خوری
شکر: ٢ قاشق سوپ‌خوری
زعفران: 1 قاشق چایی‌خوری
دارچین: 1 قاشق چایی‌خوری
پودر هل: 1/2 قاشق چایی‌خوری
زردچوبه: 1 قاشق چایی‌خوری
نمک: به میزان لازم
روغن: به میزان لازم

طرز تهیه:
برنج را شسته و از چند ساعت قبل همراه با مقداری نمک خیس کنید. پیازها را به صورت نگینی ریز خرد کرده و در یک تابه مناسب با کمی روغن تفت دهید تا طلایی شوند، سپس زردچوبه را به آن اضافه کرده و به تفت دادن ادامه دهید. کدو حلوایی را شسته، پوست آن را بگیرید، سپس آن را به صورت نگینی درشت خرد کنید. بهتر است بیشتر از قسمت گردن کدو حلوایی استفاده کنید.
حالا کدوها را به پیاز داغ اضافه کرده و به مدت یک تا دو دقیقه تفت دهید. در این زمان زعفران، هل، دارچین، شکر و نمک را هم اضافه کنید.

در یک قابلمه مناسب مقداری آب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. وقتی آب جوشید، برنج را به آن اضافه کرده و صبر کنید تا آماده آبکشی شود، سپس آن را آبکشی کنید. حالا داخل قابلمه برنج را با مخلوط کدو لابه لای هم بریزید و سپس برنج را دم کنید. در تابه ای دیگر زرشک، خلال پسته و بادام را با مقدار کمی روغن کمی تفت دهید. بعد از دم کشیدن پلو، آن را در ظرف مورد نظر کشیده و با زرشک، خلال بادام و پسته تزیین کنید.

ارسال نظر

شاید از کد اچ تی ام ال HTML استفاده نماید : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>