موضوع
آخرین اخبار

آشپزی دلمه برگ مو

مواد لازم:

برنج نیم‌دانه آب‌پز شده: ۴ لیوان
لپه آب‌پز شده: ۱/۵ لیوان
سبزیجات معطر ریز شده (جعفری، گشنیز، تره و ترخون): اندازه 1 بشقاب میوه‌خوری
پیاز رنده شده: ۲ عدد بزرگ
گوشت چرخ شده: ۲ بسته
ادویه و نمک: به مقدار لازم
رب انار: به مقدار لازم
زرشک: ۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه:
ابتدا پیاز را سرخ کرده و گوشت را به آن اضافه کنید تا پخته شود، سپس زرشک، ادویه، رب انار و سبزی را کمی سرخ کنید و مخلوط را به لپه آب پزشده و برنج آبکش شده اضافه کنید تا همه مواد باهم مخلوط شوند. وقتی که مخلوط شد بار دیگر مقدار شوری و تندی آنرا بچشید.
قابلمه‌ای را پر آب کرده و بگذارید به دمای جوش برسد. وقتی که آب جوشید، برگ‌های انگور را به مدت 3 دقیقه در آن قرار داده و می‌گذاریم تا تغییر رنگ دهد. وقتی که رنگ برگ انگور تغییر کرد آن را آبکش کرده و می‌گذاریم سرد شود، برگ‌ها را ورق ورق کرده و مواد را داخل آن جوری بپیچید که باز نشود. سپس آنها را داخل قابلمه بچینید، می‌توانید در صورت دلخواه بین آنها گوجه‌سبز قرار دهید تا ترش مزه شوند. روی دلمه‌ها یک لیوان آب ریخته و کمی هم نمک اضافه کنید. وقتی جوش آمد شعله زیر ظرف را کم کرده و می‌گذاریم به آرامی یک ساعت بپزد. بعد از یک ساعت دلمه برگ موی ما آماده می‌شود. می‌توانید با ماست و سیر تازه نوش جان کنید.

ارسال نظر

شاید از کد اچ تی ام ال HTML استفاده نماید : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>