موضوع
آخرین اخبار

برندینگ بررسی برند آرایشی و زیبایی Amore Pacific

بررسی برند آرایشی و زیبایی Amore Pacific

کمپانی AmorePacific شرکتی کره­ای است که با ارائه مجموعه­ای از ویژگی های متمایز کننده مانند ابتکار، کیفیت، بازاریابی و اعتمادسازی به دنبال جهانی شدن است. این مقاله استراتژی های بازاریابی و تجارت جهانی شرکت AmorePacific را روشن می­سازد.

سابقه ی شرکت  

کمپانی AmorePacific، تاسیس شده در 1945، بزرگترین شرکت کره­ای در زمینه سلامت و زیبایی است که دارای بیش از 30 برند درزمینه محصولات محافظت پوست، آرایشی، عطر، محافظت مو، بهداشت بدن و دهان می­باشد. این برند همچنین در زمینه چای سبز نیز شناخته شده است. فعالیت این شرکت بصورت یک تجارت کوچک در زمینه فروش روغن مو، ساخته شده از هسته کاملیا، در 1932 آغاز شد.

کمپانیAmorePacific  در حال حاضر بیش از 40 درصد بازار کره جنوبی را در اختیار دارد و با وجود اینکه این شرکت به تازگی وارد بازار جهانی شده است اما هم اکنون در میان 20 برند برترین کمپانی ­های محصولات زیبایی دنیا قرار دارد. با رسیدن جمعیت جهان به 7.6 بیلیون در سال 2020 و جذب مشتریانی اکثرا از آسیا، کمپانی برای موفقیت­های آینده نیاز به این دارد که بتواند برند خود را هرچه بیشتر در منطقه­ و جهان مطرح نماید.

AmorePacific به دنبال تبدیل شدن به کمپانی اول آسیا و یکی از 5 کمپانی برتر در میان کمپانی های زیبایی جهان در سال 2020 است. هدف کمپانی درآمد 12 بیلیون دلاری در سال 2020 است، بصورتی که سهم 21 درصدی فعلی آن از بازار جهانی را به 51 درصد افزایش دهد.

در سال 2013، AmorePacific به عنوان هفدهمین کمپانی لوازم آرایشی و زیبایی از نظر فروش جهانی انتخاب شد. کمپانی L’Oreal رتبه اول و به دنبال آن کمپانی­های Unilever و Procter & Gamble قرار گرفتند. AmorePacific به عنوان سومین کمپانی بزرگ لوازم آرایشی و زیبایی در آسیا بعد از کمپانی­های ژاپنی Shiseido و Kao قرار دارد. توسعه تدریجی این کمپانی در آسیا، با افزایش سهم بازار محصولات محافظت پوست در چین از 1.2 درصد در سال 2007 به 2.6 درصد در سال 2012 مشخص است، که باعث شد بر اساس تحقیق ارگان Euromonitor بالاتر از کمپانی های Unilever و Johnson & Johnsonقرار بگیرد.

AmorePacific در 13300 نقطه فروش از طریق کانال­های توزیع در 14 کشور از جمله آمریکا، فرانسه، سنگاپور و اندونزی فعال است.

این کمپانی توسط Suh Kyung-Bae مدیریت میشود که در سال 1997 در ادامه کار پدرش، Suh Sung-Whan برمسند قرار گرفته است. به عنوان جوانترین فرزند، او در دوران جوانی اش شاهد توسعه محصولات آرایشی و زیبایی توسط مادربزرگ و پدربزرگ خود بود. Suh Kyung-Bae به امتحان کردن محصولات خود قبل از روانه کردن به بازار مشهور است. او رئیس و مدیر عامل اجرایی کمپانی می­باشد.

امروزه، مجموعه برند AmorePacific در طیف وسیعی از لوازم آرایشی سنتی گیاهی تا بروزترین لوازم آرایش بر پایه بیوتکنولوژی در گستره­ای از لوازم لوکس وگران تا بازار انبوه دسته بندی میشوند. موفقیت­ و وجهه بین­المللی بیشتر بر روی دو برند اصلی بطور ویژه LaneigeوSulwhasoo قرار دارد. جاییکه Laneige، که نام آن به فرانسوی به معنی برف است، بیشتر بر روی کرم­ پوست غربی متمرکز است و محصولات گیاهی Sulwhasoo که تامین­ نیاز مشتریان بسیاری، به ویژه در آسیا را برعهده دارد که بوسیله تکنولوژی پیشرفته از ترکیب مواد سنتی و گیاهی ساخته می­شود.

کمپانی AmorePacific یک مجموعه وسیعی از برندها تحت گروه­های کوچکتری می باشد. نظیر: Aestura، Amos Professional، Annick Goutal (Paris), Dantrol, Espoir, Etude House, Hanyul, Happy Bath, Hera, Illi, Innisfree, Iope, Lirikos, Lolita Lempicka, Makeon, Mamonde, Median, Mirepa, Primera, Mise en scene , Odyssey, Osulloc, , Ryo, Songyum, VBProgram و Verite.

زیبایی درونی به اندازه زیبایی بیرونی بخشی از فلسفه مبتنی بر برند AmorePacific می­باشد. بخش­هایی مثل تغذیه، انرژی­زایی و محصولات درمانی، بخشی از این طرز تفکر است که با نگاهی به درمان چاقی، بیماری­های پوستی و دردهای مزمن می­باشد. آنچه باعث شده تا AmorePacific بستری رشک برانگیز برای رشد در سطح جهانی شود را می­توان در تعهد این کمپانی بر نوآوری، طبیعت نکته­سنج خریداران محلی و برند تقویت شده ملی کشور کره دانست. وبسایت کمپانی نیز به طور واضح اشاره دارد که هویت سازمان منعکس­کننده هارمونی بین زیبایی درونی و بیرونی، سنت و آینده، ومنطق و احساس می­باشد.

فلسفه مبتنی بر برند AmorePacific

هدف‌ AmorePacificاین است که بوسیله فراهم­آوردن کلیه محصولات محافظ سلامت و زیبایی به عنوان “خالق زیبایی آسیایی” در ذهن مشتریان شکل بگیرد. “زیبایی” واژه­ای است که در تمامی سطوح این شرکت نفوذ می­کند، شامل آنچه آنها به ایجاد روابط زیبا با شرکای بازرگانی و جوامع محلی اشاره دارند. بوسیله توسعه این فلسفه در میان محصولات، این طرز تفکر می­تواند راهنمای مشارکت­های اجتماعی هم باشد. مدیران مصمم هستند که AmorePacificرا به یک ازمعتبرترین شرکت­های زیبایی درجهان مبدل سازند.

کشور و شهر مبدا همواره مشخص­کننده اعتبار برای برند­های زیبایی می­­باشند. مشابه آنچه پاریس و نیویورک پایتخت سمبولیک از زیبایی هستند، برند AmorePacific، با گسترش توسعه در سراسر جهان، بیشتر دارایی­اش را مرهون کشور مبدا خود است. گذشته از تصور رابطه­ای مترادف بین ژاپن و تکنولوژی، هنوز این مسئله برای مشتریان غربی مطرح است که علت برتری یک کشور آسیایی در یک رقابت را با دیدی مثبت و جدای از هزینه پایین بدانند. اگرچه به مانند برند­های تکنولوژی در تایوان و کره که توانسته­اند این اوضاع را کاملا در دهه ­های اخیر تغییر بدهند، برند­های زیبایی در کره نیز به دنبال این الگو هستند. در نظرسنجی عادات جهانی که در سال 2011 اجرا شد، مشخص شد که زنان در جنوب شرق آسیا و چین معتقدند که کره اکنون الگوی صنعت زیبایی آسیا به شمار می­رود. این مسئله بیشتر به این علت به نظر میرسد که زنان کره­جنوبی بیشتر به پوست خود در مقایسه با سایر نقاط دنیا اهمیت می­دهند.

در میان محصولات محافظت پوست، آرایشی و شب، برآورد شده­است که زنان کره­جنوبی حدودا از 17 محصول روزانه استفاده می­کنند. از آنجا که به نظر می­رسد ظاهر، تبدیل به یک دغدغه ثابت شده است، این مسئله گاها با خودبینی اشتباه گرفته می­شود. یک کلمه رایج  به نام ul-jjang، وجود دارد که در لغت به معنای “بهترین چهره” است و ویژگی­های ایده­آل چهره در کره را ترویج می­کند. این مسئله نقش مهمی در بالا بودن نرخ جراحی پلاستیک دارد و حقیقت این است که وقتی مسئله محافظت پوست مطرح می­شود، کره­ای ها معتقدند پوست آنها به اندازه سلامتی برایشان مهم است به مانند اینکه بدنشان رابوسیله ورزش و تغذیه مناسب، متناسب نگاه دارند. بسیاری از محصولات زیبایی در داروخانه­های کره­ای به فروش می­رود و مزایای سلامت آن اغلب از ویژگی برجسته فروش آن است.

فلسفه و مفهوم زیبایی در کره­جنوبی، زنان را از سراسر آسیا به سمت صنعت زیبایی این کشور جذب می­کند.  AmorePacific در اعمال نفوذ و جمع­آوری سرمایه، با بهره بردن از این افزایش توجه به صنعت زیبایی کره، موفق بوده­است. طبق گزارش منتشر شده بوسیله سرویس مشتریان کره در 2013 با عنوان “روند صادرات کنونی کالا­های عمده در میان موج توجهات به کره (Korean Wave)­”،صادرات محصولات محافظت پوست شاهد رشد خیره­کننده 1500 درصدی در 15 سال گذشته (1998-2012)، و اختصاص 61 درصد از صادرات کالا بوده­است. در سال 2012، میزان صادرات از مرز 1.1 بیلیون دلار آمریکا برای اولین بار فراتر رفت.

سیر تکامل آرمان زیبایی غربی و آسیایی

وقتی بخش اعظم اروپا و آسیا در دهه 1950 به آرامی در حال بازیابی از جنگ جهانی دوم بودند، سینمای هالیوود در حال جهانی شدن بود و برنامه­های آمریکایی یک منبع اصلی برای برنامه­های تلویزیونی در سراسر جهان بود. در آن زمان، ایالات متحده نزدیک به 60 درصد از بازار لوازم آرایشی در جهان را در اختیار داشت. با تبدیل شدن پاریس و آمریکا به عنوان پایتخت مد، زیبایی نیز از “غرب” معنا گرفت. با این حال، حتی با وجود نگاه کمپانی­های زیبایی آسیایی به فرانسه و آمریکا برای الهام گرفتن و نام برندهایشان، تفاوت­هایی بین غرب و شرق ایجاد شده­ است. در اوایل دهه 1960 تخمین زده شده 86 درصد از دختران آمریکایی در رده سنی 14 تا 17 از رژ لب استفاده می کرده­اند در حالیکه 5/3 از کل بازار زیبایی ژاپن توسط پاک­کننده­های بهداشتی پوست تصرف شده بودند. اولویتی که امروزه توسط کره­ای­ها در اختیار همگان قرار گرفته­است. حتی در بحث جراحی های زیبایی، زنان غربی عموما به دنبال بیش از حد نشان دادن خصوصیات خود با پرترکردن لب­ها هستند، در حالیکه زنان آسیایی به دنبال بهبود خصوصیات خود مثل کوچک کردن بینی و چانه خود هستند. در حالیکه زنان غربی از اسپری­های برنزه جهت تیره کردن پوست خود استفاده می­کنند، زنان آسیایی به دنبال روشن کردن رنگ چهره خود با استفاده از کرم­های سفیدکننده و سایر درمان­های زیبایی هستند تا لایه خارجی پوستشان روشن­تر بشود.

در دوران اخیر تب جهانی­شدن که از سال 1980 آغاز شد، رشد سریع اقتصاد در چین، هند و سایر بازار ظهوریافته، آگاهی از وضعیت فرهنگ غیرغربی را افزایش داده­است. این تاثیر را در افزایش محبوبیت سینمای غیرغربی مثل بالیوود و “موج توجهات به کره” (Hallyu) در اوایل دهه 1990 دانست. از طریق سریال­های دوبله شده کر­ه­ای، دختران جوان در سراسر آسیا از فیلیپین تا هنک­کنگ تمایل به شبیه­کردن خود به بازیگران مورد علاقه­شان را دارند. پایان دوره توده­ای صنعتی­شدن منجر شد تا بسیاری از برندها، ترکیبات محلی را کشف و سنت­های محلی خود را احیا کنند و همچنین آسیایی­ها آرمان یکتای خودشان از زیبایی را بسازند. در این زمان، اعتبار تبدیل به یک فاکتور اصلی برای برند­های موفق جهانی شد.

استراتژی برند AmorePacific

AmorePacific دارای یک استراتژی توزیع وسیع در کشور خود می­باشد. هنوز بیش از 80 درصد فروش کمپانی، در کره است. فروش سیار تقریبا 22 درصد، فروشگاه­های کمپانی حدود 12 درصد، خریدآنلاین بیش از 10 درصد از کل فروش کمپانی را شکل می دهند.

از دیدگاه مدیریت مجموعه برند، مجموعه AmorePacific را می­توان بصورت “خانه ی برند­ها” توصیف کرد، جاییکه کمپانی طیفی از برند­ها را تولید و بازاریابی می­کند. نظیرفلسفه مدیریت برند AmorePacific را میتوان در اینکه چطور Procter & Gamble برند خود را مدیریت می­کند، دید. در این مدل از مدیریت مجموعه برند، هر برند در بخش مشخص از یک دسته مشخص رقابت می­کند. بازاری که برند در آن رقابت می­کند می­تواند محلی، منطقه­ای یا جهانی­ باشد. برند­های AmorePacific در ابتدا بصورت محلی و اکنون در حال رقابت با سایر برند­های آرایشی و بهداشتی در یک منطقه یا در سطح جهانی می­باشد.

AmorePacific یک فلسفه مدیریت برند قوی دارد و معتقد به توسعه و ساخت برند­های خاصی است. این کمپانی هیچ علامتی در انحراف از این فلسفه را در طول سال­ها نشان نداده­است. همه برندهای جدیدی که ایجاد شده­اند هیچ حمایت از کمپانی برندینگ نداشته­اند و بصورت جداگانه و متفاوت توسعه و پرورش داده شده­اند.

حقیقتی که مشتریان کره­جنوبی کمپانی و اکنون مشتریان وسیع آسیایی درباره AmorePacific میدانند، کمک می­کند که اعتبار و باور به کمپانی را به هر برند دیگری که از این مجموعه خارج میشود معطوف بدارند. حتی با این وجود هیچ استفاده مستقیم از نام کمپانی در استراتژی تبلیغاتی و ارتباطاتی برای برند­های مجموعه صورت نمی­گیرد.

با هدف رشد در بازارهای بزرگ خارج از کشور، بخصوص چین و جنوب شرق آسیا، AmorePacific به دنبال رویکرد یکسان است. بطوریکه روش استاندارد در آسیا اقیانوسیه، باز کردن مراکز خریدی تحت نام اختصاصی هر برند است، به همان صورتیکه AmorePacific برای هر برند خود انجام داده است. این استراتژی در ایالات متحده متفاوت است. خریداران لوکس آمریکایی برای راحتی، فروشگاه­های تخصصی گران­قیمت را ترجیح می­دهند.

امروزه، برند­های AmorePacific در بیش از 200 فروشگاه تخصصی به فروش می­رسد. فروشگاههایی نظیر Bergdorf Holt Renfrew, Neiman Marcus and Nordstrom ,Goodmanو Sephora. برند لوکس Sulwhasooاخیرا اولین حضور آمریکایی خود را در Bergdorf Goodman در نیویورک آغاز کرده­است. با استراتژی ورود نرم به ایالات متحده، AmorePacificهمچنین یک گالری زیبایی و اسپا درسوهو راه­اندازی کرده­است، تا اثری لوکس از خود در این بازار پر سود ایجاد کند و به عنوان یک مرکز خلاق برای درک مصرف­کنندگان آمریکایی خود، ایجاد کند. این اسپا فلسفه علمی و فرهنگی ‌AmorePacificرا با هم می­آمیزد تاحس شرقی منحصر به فرد رابا به روزترین تکنولوژی ترویج کند.

با وجهه مناسب ایجاد شده برای برند لوکس AmorePacific، علاوه بر اینکه انحصارآن بر جذابیتش می­افزاید، عدم پرداخت مالیات باعث شده تا این محصولات برای مصرف­کنندگان بیشتری قابل خرید باشد. در حقیقت شروع به کار برند ‌Laneigeدر سال 2008 خارج از کره­جنوبی در فروشگاهی بزرگ در ترمینال شماره 3 فرودگاه Changi در سنگاپور بوده­است. سنگاپور یک قطب بزرگ برای خریداران لوکس منطقه بوده­است و Laneige شاهد رشدی قوی در travel retail از آن زمان بوده است. این برند به سرعت برای تضمین موقعیت فروش خود در فرودگاه­های سنگاپور به توسعه ادامه داده­است.

امروزه، کانتر­های Laneige در 34 فرودگاه­های منطقه­ای هستند و محصولات در 17 خط پرواز در دسترس هستند. در 2010، Sulwhasoo نیز در فرودگاه Changi راه­اندازی شد.

اقدامات سازگار با محیط زیست AmorePacific

برای تبدیل شدن به کمپانی که مشتریان در سراسر دنیا آن را تحسین کنند ودوست بدارند، AmorePacific معتقد است که باید نقشی در دفاع از محیط زیست ایفا کرد که برای مشتریان کره­ای نیز بسیار مهم است. در 2012، AmorePacific اعلام کرد که بوسیله ارتقا خطوط تولید سازگار با محیط زیست در هر برند و تمرکز بیشتربر تحقیق و توسعه در ناحیه بیوتکنولوژی و پروژه­های تحقیقاتی سبز، به دنبال تبدیل شدن به یک “کمپانی همیشه سبز” است. از انجام این اقدامات، AmorePacific توانسته 35 درصد از تولید گاز کربن دی اکسید را بوسیله جایگزینی با پروسه تولید درحرارت پایین کاهش دهد و در حال کار برای کاهش 25 درصدی میزان بسته­بندی محصولات در هر تولید تا سال 2020 است.

AmorePacific یک برنامه با عنوان تجارت عادلانه زیبا در سال 2010 ایجاد کرد، یک برنامه خرید، شامل توافقاتی با شهرها، روستاها و شرکت­های کشاورزی محلی درکره تا از موادی مثل جوز، خیزران، دانه کنار، جنسینگ و زنبق بدون استفاده از آفت­کش­ها و کود­های شیمیایی به عنوان منبع خام محصولات استفاده کند. در این برنامه همچنین به دنبال توسعه تجارت عادلانه زیبا در خارج از کشور نیز است.

بر اساس گزارش سال 2013 Euromonitor، انتظار می­رود محبوبیت مواد تشکیل­دهنده ارگانیک برای مدت زمانی در میان ثروتمندان سراسر جهان باقی بماند که AmorePacificرا در موقعیتی قرار می­دهد تا بر روی این مسئله سرمایه­گذاری نماید.

نوآوری کلید موفقیت است

مصرف­کنندگان کره­جنوبی همواره به دنبال محصولات جدید هستند و مشتاقند تا برای آن هزینه مناسبی بپردازند. یک مثال برجسته را می­توان در بخش مراقبت سلامت و خانوار شرکت LG با معرفی لوازم آرایشی و بهداشتی خنک Frostine دید. از آنجایی که مواد تشکیل­دهنده آن نیاز به ذخیره­سازی سرد داشتند، LG یک یخچال اختصاصی لوازم آرایشی تحت عنوان Icemetic Celler را نیز معرفی­کرد که اولین مدل آن بود. با وجود قیمت­های گزاف، فروش کلی لوازم آرایشی  LG، 300 درصد افزایش را در یک ماه بعد از روانه شدن به بازار داشت. بطور مشابه وقتی کرم Dahamsul برند Sulwhasoo،  محصولی با عمر طولانی و گران قیمت تشکیل­شده از خاویار، که از طریق خرید آنلاین شروع به کار کرد، در 40 دقیقه بیش از 2000 مجموعه را به فروش رساند و به مدت 6 ماه پیاپی بعد از روانه شدن به بازار، فروش رفت.

به عنوان یک الزام در رقابت، AmorePacificدر سراسر تاریخ کمپانی به میزان زیادی در تحقیقات و توسعه با فلسفه “کمک به بشریت بوسیله فراهم آوردن سلامت و زیبایی از طریق تکنولوژی و از خودگذشتگی” سرمایه­گذاری کرده­است. از دهه 1980، سرمایه­گذاری از تحقیقات اکیدا پوستی به رویکرد بر سلامت محصول با تاکید بیشتر بر سلامت و تغذیه تغییر یافته­است. دو مقر اصلی تحقیق و توسعه AmorePacificدر کره تحقیقات خود را در 5 بخش انجام می­دهد: تحقیقات در لوازم آرایشی و­بهداشتی، پوست­و­علوم، زیبایی­درمانی، بهداشت­و­علوم، و­علوم­زیستی.­ در­سطح جهانی، AmorePacific در حال توسعه شبکه­های ارتباطی در بازار­های جدید خود از طریق همکاری با دانشگاه­های محلی، دانشکده­های پزشکی، بیمارستان­ها و موسسات تحقیقاتی و برای دستیابی به علم بیشتری از زنان و اقلیم­های محلی بوده­است.

در سال 2014، یک مجموعه 41000 متر مربعی شامل مقر توسعه و تحقیق و تاسیسات کارخانه­ای در شانگهای، برای سرمایه­گذاری بیشتر به جهت افزایش تقاضا برای محصولات زیبایی در چین و منطقه آسیا اقیانوسیه، ایجاد کرده­است. ظرفیت تولید سالانه کارخانه 13000 تن و یا 100 میلیون واحد می­باشد.

در طبقه­بندی سنتی لوازم آرایشی، این رویکرد مبتکرانه زمینه ایجاد طبقه­بندی جدید را برایAmorePacificبوجود می­آورد. آنها در توسعه  شکلی از “مایع غیر روان” به نام”cushion foundation (compact)” اولین بوده­اند که برای کرم­های ضدآفتاب، روشن بوده و قابلیت جذب در هنگام استفاده مجدد را دارد. AmorePacific همچنین اولین کمپانی در تجاری­سازی رنگ مو فوم آیروسل بوده است.

قابلیت آنها در نوآوری همچنین تضمین می­کند که AmorePacific هرگز عرصه را به رقبای خود، بوسیله از دست دادن مد­های زودگذر که در حال آمدن و رفتن هستند، واگذار نمی­کند. در 2012، با افزایش عدم تمایل زنان کره­ای به لمس نکردن لوازم آرایشی بهداشتی با دستان خود، تولیدکننده­ها ابزار آرایشی با تکنولوژی جدید را معرفی کردند که سهم AmorePacific از آن اسفنج آرایشی ویبره بود که با ورود وگسترش آن بسیار مورد توجه قرار گرفت. کمپانی تحقیقات جهانی Nielsen به تازگی دریافتند که مشتریان در آسیا بیشتر اشتیاق به استفاده از لوازم جدید در مقایسه با سایر نقاط زمین، دارند به این معنی که برندها با انجام کارهای جدید به صورت مداوم در این منطقه پیشرفت خواهند داشت.

در حوزه بیوتکنولوژی، در طبقه­بندی غذا و دارو، آزمایشگاه­های AmorePacificدر حال کار بر روی جدیدترین فناوری یاخته­های بنیادی و مولکولی هستند. علاوه بر مبحث جوانسازی و حفظ متابولیزم بدن، رویای AmorePacific در توسعه محصولات آرایشی درمانی برای کاهش وزن، بیماری و پیری می­باشد. یک مثال از طرح­های جدید، تکنولوژی منتشر شده­ای است که میزان دارو ورودی به بدن را کنترل می­کند، تکنیکی که هم اکنون در دارو­های درمان ورم مفاصل استفاده میشود. این ابتکارات جدید به سرعت و با نام لوازم آرایشی درمانی (cosmeceuticals) شناخته می­شوند.

ارتباطات برند AmorePacific

به طور کلی، تبلیغات برای برند­های فراوان AmorePacific استراتژی مشابه با سایر برند­های زیبایی را دارد. اکثرا از طریق تلویزیون و تبلیغات مجلات. به دنبال  قرار دادن برند­های Laneige و Sulwhasoo در بازار فروش گردشگری، کمپین­های تبلیغاتی، گروه­هایی که مکررا به این مناطق سفر می­کنند را هدف قرار می­دهند، گروه­های تور چین از هنک­کنگ و سنگاپور از این جمله هستند. در حالیکه AmorePacific در بسیاری ازمجراهای تعاملات و ارتباطات اجتماعی شرکت دارد، اما تاثیر­گذارترین استراتژی ارتباطی بوسیله نماینده­های رسمی برند است.

در کره­جنوبی، از مدل­های آسیایی برای فروش لوازم آرایشی استفاده می­شود. AmorePacific چندین سخنگوی تمام­وقت برای هر زیر برند خود به­کار می­گیرد تا تمام رسانه­های بزرگ تلویزیونی و بازیگران فیلم و ستاره­های پاپ را ترغیب نماید. در میان گروه­های پاپ، برای مثال سه نفره، هر کدام از اعضا از یک برند AmorePacific حمایت می­کند. این استراتژی حمایت، نقش مهمی در آگاهی از برند AmorePacific در باقی بازار­های آسیا و جهان داشته­است.مشابه آنچه سریال­های تلویزیونی آمریکایی، تلویزیون آسیایی محلی را تحت سلطه خود درآورد تا آرمان زیبایی و فرهنگ آمریکایی را تقویت کرد، فرهنگ پاپ کره­ای نیز امروزه آسیا را با سریال­ها و فیلم­های خود تحت سلطه درآورده است.

AmorePacific بطورکلی در حال استفاده از هنرپیشگان و مدل­های کره­ای است تا برندهای خود را ترویج کند و تمایل جهانی برای فرهنگ محبوب کره­ای، در حال تقویت این استراتژی است. اما آنها باید این استراتژی را در چین ابراز کنند و تنها به هنرپیشگان خود متکی نباشند. زنان کره­ای مشتریان احساسی هستند، اما چینی­ها بیشتر واقع گرایند و به بعد علمی و تاثیرات پوستی محصولات توجه دارند.

برای کمک به ترویج وجهه برند، AmorePacific تبدیل به یکی از موزه ­داران دانش شده­ وبا دارایی و به­ راه­اندازی موزهAmore ( به موزه Pacific نیز شناخته می­شود ) از سال 1979، به طور تخصصی به فرهنگ کره، نوشیدن چای، لوازم آرایشی سنتی و سایر تاریخ آن می­پردازد. در 2012، AmorePacific روایت زیبا از گیاهان بومی در Jeju را منتشر نمود. کتاب به دنبال نقش آفرینی در محفوظ داشتن گیاهان بومی Jeju ودانش سنتی بوده، اما شامل اطلاعات دقیق از مواد خام استفاده شده در محصولات AmorePacific نیز می­باشد. به همراه راه­اندازی برند داروی گیاهی محافظ بدن، llli، AmorePacific برند Jataebogam llli را منتشر کرد که حاوی تاثیرات آرایشی بهداشتی مواد تشکیل ­دهنده کلیدی llli، و روش­های زیبایی سنتی شناخته شده زنان­کره­ای در طول تاریخ میباشد.

AmorePacific، هماهنگ با همه زمان­ها در حال افزایش استفاده از رسانه دیجیتال برای بازاریابی مجموعه برند­های خود بوده­است. فیسبوک نقل می­کند که استفاده AmorePacific از بستر شبکه­های رسانه­ای اجتماعی برای بازاریابی، یک تجارت موفق بوده­است. کمپانی دارای 19 پیج مختلف در فیسبوک برای هر برند مجزای خود می­باشد و دارای بیش از 600 هزار طرفدار است.

چالش­های آینده برای AmorePacific

رقابت­های شدید همواره به عنوان یک دغدغه برای برند­های نوظهور آسیایی، برای ورود به جایگاه جهانی می­باشد. دو برند L’Oreal و Procter & Gambleبا یکدیگر ¼ کل محصولات زیبایی دنیا را به فروش می­رسانند و بطور سلطه ­طلبانه­ای با مالکیت برخی برندهاحضور خود را در بازار آسیا توسعه داده­اند، بطور مثل  L’Orealدو برند ژاپنی Shu Uemura و Yue-Sai ( برند­های محلی توسعه داده شده بوسیله شخصیت تولیزیونی معروف چینی) را خریداری کرده­اند.

سفیدکننده بسیار موفق Unilever، که در سال 1970 در هند را­ه­اندازی شد همچنان نیمی از بازار سفیدکننده هند را در اختیار دارد و در حال حاضر در بیش از 40 کشور در سراسر آسیا، آفریقا، جزایر کارائیب و خاورمیانه توسعه یافته­است.

خوشبختانه، عملکرد این رقبا در آسیا در دستیابی به موفقیت، در پایین ترین نسبت محصولاتشان میباشد که می­تواند به طور وسیعی توزیع شود و مورد استقبال بسیاری از مصرف­کنندگان قرار بگیرد.

بهرحال، افزایش مهارت برند­های غربی با استفاده از دانش ژاپنی­ها در کرم­های روشن­کننده، بزرگترین تهدید برای فرصت­های فروش AmorePacific است. برای مثال، Lancôme به سرعت خود را به عنوان برند معتبر پیشتاز در چین،با باز شدن بازار در 1999، مطرح کرد. 3/2 از فروش این برند در آسیا محصولات محافظت از پوست آن است. ‌Procter &Gambleمالک برند فوق­العاده موفق و لوکس SK-ll که در ژاپن آغاز شد، می­باشد.

حفظ برتری در چین

چین یک بازار ایده­آل برای  بیشتر محصولات متفاوت AmorePacific می­باشد. این کشور با عنوان بازار پارادکس­ها شناخته می­شود. یکی از قدیمی­ترین و سنتی­ترین اجتماع­ها درجهان می­باشد، ولی همچنان با سرعت بالا در قرن 21 درحال پیشرفت است. سهم چین از بازار جهانی زیبایی ممکن است در مقایسه با آمریکا و ژاپن کوچک به نظر برسد، اما با جمعیت 1.3 بیلیون نفری پتانسیل بالقوه فوق العاده­ای را داراست. چین اکنون 42 درصد فروش خارج از مرز AmorePacific را داراست، به دنبال آن فرانسه (29 درصد)، و باقی آسیا (25 درصد) و ایالات متحده (3درصد).

با ورود چین از 1992، AmorePacific بیش از 2900 فروشگاه از 5 برند: Sulwhasoo, Laneige, Mamonde, Innisfree و Etude House را دایر کرده است.

برند­های چینی مثل Shanghai Jahwaبه دنبال ایجاد برند­هایی هستند تا سنت­ها گذشته را مشابه Sulwhasooاعتبار ببخشد، اما AmorePacific در تاثیرگذاری فرهنگی برتری خود را حفظ نموده است. مصرف­کنندگان چینی در رده سنی 15-29 در سه شهر بزرگ چین یک اولویت مهم برای مد و زیبایی کره می­باشد.  می­توان بیشترین مطلب را از عملکرد Shiseido در چین یاد گرفت، که برند Aupres را راه­اندازی کرد، برندی که بطور خاص برای بازار محصولات محافظت پوست چینی با بهره­بردن از مفهومی منسوب به “J Sense” و توسط بازاریاب چینی مطرح شد.

تنوع جغرافیایی در چین می­بایستی AmorePacific را ملزم به ایجاد مراکز تحقیق و توسعه برای پاسخگویی بهتر به تنوع نیاز مصرف­کنندگان کند. موفقیت و یا شکست  AmorePacificبه عنوان یک برند لوکس و گران در چین ممکن است موقعیت آن در جایگاه جهانی را بهبود و یا با شکست مواجه کند.

جنبه مهم دیگر که AmorePacific باید آن را لحاظ کند تا موفقیت در چین تضمین شود را میتوان میزان آگاهی زنان چینی از محصولات زیبایی و کشور مبدا آن دانست. هر چند کمپانی  به آرامی در حال سودآوری  در این کشور است، بخصوص در بخش محافظت از پوست، نیاز دارد تا سنگر رقیب آسیایی خود Shiseido در چین را در نظر بگیرد. یک حقیقت قدیمی وجود دارد که چینی­ها معتقدند تکنولوژی ژاپن برتر است و پوست ژاپنی­ها بسیار به پوست چینی­ها از نظر نیاز­های رژیمی و آرایشی نزدیک است. این­ها جنبه­های فرهنگی مهم که AmorePacific باید در پیاده­سازی استراتژی خود درچین در نظر بگیرد.

مقوله محافظت از پوست و زیبایی در چین به سرعت در حال رقابتی­شدن است. محبوبیت برند­های محلی لوازم آرایشی و بهداشتی  چینی مثل Houdy, Caisy, Longrich, CMM, Herborist و Chinfieدر حال افزایش است. کمپانی Shanghai Jahwa در حال ظهور به عنوان رقیبی مهم با برند­هایی مثلLiushen و Herboristمی­باشد.

برندهای چندملیتی نیز عقب ننشسته­اند. Estee Lauder، غول آمریکایی، برند کاملا جدید Osiao را راه­اندازی کرده­است، که تنها برای بازار آسیا در 2012 ایجاد شده که از حاوی مواد تشکیل­دهنده نظیر جینسینگ می­باشد. این برند بعد از 5 سال تحقیق و توسعه شدید در شانگهای، توسعه یافت. کمپانی توجه دقیقی به جزئیات کرده تا از هر لحاظ، برند با چین ارتباط قوی داشته باشد. Osiao 5 حرف دارد، عددی که در چین عدد شانس است و حرف “O” درابتدا و انتهای کلمه منعکس­کننده توازن در پوست می­باشد

AmorePacific می­بایستی استراتژی خود در چین را مداوم اعمال کند به این دلیل که سهم آن در بازار چین در سال 2013 بر طبق گزارش Euromonitorحدود 3 درصد بوده، درحالیکه سهم L’Oreal 16.8 درصد، Shiseido 10.3 درصد و Procter & Gamble9.8 درصد بوده­است.

اگرچه کهAmorePacific با یک رقابت مشکل در سهم بازار چین مواجه است، اما به نظر می­رسد توانسته خرید زنان چینی را به خوبی جذب کند. مورد قابل اشاره دیگر جزیره دیدنی Jeju در کره جنوبی است که مقصد بسیار محبوبی برای توریست­های چینی  به دلیل هوای تازه و مطلوب، قله­های آتشفشانی، آبشارهای دیدنی، غذاهای محلی مثل “گوشت خوک سیاه” واما مهمتر از همه خرید از duty free، می­باشد. AmorePacific برنده این حوزه بوده­است، که از طریق فروش duty free در کره­جنوبی که برای توریست­های چین، تایوان، هنک­کنگاست، افزایشی 184 درصدی در ابتدا 2014 در مقایسه با دوره مشابه در 2013 بوجود آورده­است.

برخورد و مبارزه با محصولات تقلبی در چین

‌محصولات آرایشی بهداشتی کره­ای همچنان درحال محبوبتر شدن در چین هستند، اما نگرانیها از ازدیاد تعداد محصولات تقلبی در حال افزایش است. این محصولات، با تقریبا لوگو و ظاهر مشابه بصورت آنلاین در چین به فروش می­رسد. حتی برخی از این محصولات قبل از ورود رسمی به بازار چین، ارائه شده­اند. AmorePacific نمونه خوبی­از این مسئله است. نمونه تقلبی از بهترین اقلام آن مثل “Air Cushion”برند Lope با قیمت پایین در Taobao (نمونه چینی معادل ebay) فروخته شده­اند. کمپانی­های کره­ای نگران هستند که محصولات تقلبی وجهه­شان را خدشه دار کند، زیرا نمونه تقلبی مواد تشکیل­دهنده متفاوتی دارند که به پوست آسیب می­زند.

AmorePacific باید به مبارزه با محصولات تقلبی در چین ادامه دهد و مطمئن شود که از نام تجاری و امتیاز برندهایش محافظت شود.

توسعه لوازم آرایشی بهداشتی مردانه در AmorePacific

مردان شهرنشین در سراسر جهان بطور گسترده­ای در حال سرمایه­گذاری در محصولات محافظت از پوست هستند زیرا که زنان، مردان خوش­پوش و خوش­چهره را بیشتر می­پسندند. در حالی که اروپای غربی یک بازار بزرگ زیبایی مردان است، اما آخرین رونق در محصولات زیبایی مردان درآسیا متمرکز بوده جایی که استفاده مردان اکنون تنها از ادکلن و افتر شیو سنتی نیست بلکه از کرم­های ضدآفتاب رنگ پوست نیز استفاده می­کنند.

بازار آسیا اقیانوسیه روبه رشدترین بازار برای محصولات زیبایی مردانه بوده و 2.1 بیلیون (63 درصد) از بازار جهانی 3.3 بیلیون دلاری در سال 2013 را شامل می­شود. چین به همراه هنگ­کنگ بزرگترین بازار محصولات محافطت پوست مردانه را با 974 میلیون دلار داراست و انتظار می­رود تا 1.2 بیلیون دلار در سال 2014 افزایش یابد. بر طبق گزارش Euromonitor کشور­های آسیایی دارای 5 رتبه در میان 10 رتبه بالاترین سرانه پرداخت در بازار محصولات محافظت از پوست دارند.

در کره­جنوبی بخصوص، Euromonitor  در 2007 تخمین زده مردان کره­جنوبی حدود دو برابر مقدار کنونی برای محصولات محافظت از پوست بپردازند. مردان کره­ای در 2013، 635 میلیون دلار برای این محصولات پرداخته­اند. اکنون حتی سریال­های تلویزیونی و اسپاهایی را انحصارا برای آرایش مردان اختصاص می­دهند. این سبک که به konminamشناخته می­شود، به شدت در بین سوپراستار­های کره­ای شامل خواننده/هنرپیشه Rainو هنرپیشه Lee Byung Hunمحبوب شده­است، که در فیلم­های آمریکایی نیز ظاهر شده­اند.

خط تولید برند Laneige Homme برای مردان در AmorePacific با یک مبارزه جدی در بازار محافظت پوست مواجه است- که مسلما دست­نخورده ترین و پرسودترین صنعت می­باشد.Procter & Gambleبزرگترین کمپانی محصولات زیبایی مردان در جهان می­باشد که توزیع قوی در آسیا دارد، اما تاکید AmorePacific بر تکنولوژی و نوآوری می­تواند کمک کند تا بسیاری از مردان را جذب کند، اگر که بتواند خود را به عنوان برند تخصصی لوکس مردان در آسیا، متفاوت با دیگران معرفی کند.

بازار محافظت پوست جهانی برای زنان هنوز 30 برابر (حدود 107 بیلیون دلار در سال 2013) بازار محافظت پوست مردان است، اما رشد در بازار مردان بیشتر (9.4 درصد) از بازار زنان (4.8 درصد) است. AmorePacific شانس بزرگی برای بهره­برداری از بازار محافظت پوست مردان دارد، اما با یک رقابت سنگین با برند­های بین­المللی مثل L’Oreal, ShiseidoوEstee Lauder خواهد داشت.

بالا نگه­داشتن سطح نوآوری

برای موفقیت و برای ماندن در رقابت، نوآوری­های مداوم در دسته محصولات مثل زیبایی که با تغییرات سریع مواجهند بسیار حیاتی است. AmorePacificدر دسته­ای از محصولات کار می­کند که این محصولات می­تواند سریعا منقضی شود. طبیعت بیش از حد رقابتی این طبقه­بندی از محصولات، نیازمند نوآوری مستمر در این کمپانی­ها است.

محصولات آرایشی بهداشتی و محافظت پوست دو هدف اولیه در این تجارت برای AmorePacific می­باشد. نوآوری کمپانی که در “cushion compact” ایجاد شد، که یک مخلوطی از foundation رنگی، کرم ضدآفتاب و نرم­کننده می­باشد، و کاربران می­توانند با لمس یک پد فومی به یک اسفنج، زیرسازی پرشده­از مایع، از آن استفاده کنند، در نوع خودش اولین بود. این محصول بوسیله آزمایشگاه تحقیقاتی AmorePacific در 2008 توسعه داده­شد و یک موفقیت بزرگ در نوآوری، با بیش از 30 میلیون فروش تا اکنون، بوده­است. کمپانی نیاز به نوآوری مشابه بیشتری دارد که با موفقیت تبلیغاتی بزرگ، برتریش را به مانند L’Oréal, Procter & Gambleو بازیگر منطقه­ای مثل Shiseido حفظ کند. درک این مسئله نیز مهم است که نوآوری یک پروسه بسیار گران است و AmorePacific می­بایستی یک استراتژی نوآوری، که متمرکز بر نواحی تجارتی اصلی باشد، را دنبال کند.

نوآوری­ها بسیار سریع کپی و مشابه­سازی می­شوند. AmorePacific و L’Oréal اولین نوآوران در توسعه تولید محصولات بر پایه فناوری نانو بوده­اند که با استفاده از ترکیبات مولکولی بسیار کوچک عملکرد کرم­ها، ضدآفتاب­ها و شامپوها را بهبود داده­اند، اما باقی صنایع زیبایی به سرعت دنبال­کردن این مسئله را شروع کرده­اند. از سال 2000 تا پایان سال 2009، تعداد 271 برند آرایشی بهداشتی، واژه نانو را در نام­تجاری محصولاتشان ثبت­کرده­اند. در نیمه دوم این زمان 575 درصد ثبت­نام بالاتری وجود داشت. این ورود به تکنولوژی همچنین یک رقابت جدیدی را با کمپانی­هایی که در زمینه زیبایی فعالیت ندارند مثل Fujifilm و BASF بوجود آورده­است.

با پیچیده­شدن بیشتر محصولات، قوانین نیز در سطح جهان بیشتر سختگیرانه شده و برخی از مصرف کنندگان نگران این هستند که آیا استفاده از سلول­های بنیادی و مواد شیمیایی در تولید محصولات امن خواهد بود. این نمونه­ای از این حقیقت است که یک کمپانی به سرعت می­تواند برتری خود را در رقابت از دست بدهد اگر به ­دنبال همانندسازی نوآوری­های در بازار باشد. در نتیجه، آموزش مصرف کنندگان رکن اصلی استراتژی رو به جلو AmorePacific خواهد بود. در تمامی نواحی تجارت AmorePacific، می­بایستی به گونه­ای نوآوری بی ارتباط با رقابت، مداوم پیگیری شود. که این مسئله نیازمند تلاش منظم، مقایسه و پیشتازی در تعیین بودجه نوآوری در مقابل سایر رقبا و بکارگیری بهترین­ها در قابلیت و مهارت می­باشد.

توسعه استراتژی بسط جهانی

با دنباله­روی استراتژی توسعه در بازار منطقه و جهان، AmorePacificبرای رسیدن به موفقیت، احتیاج به تغییر تفکرات و مدل عملکرد خود است تا آن را با ذهنیت جهانی یکی نماید. برای مثال، استراتژی ارتباط بین برند­های کمپانی همچنان منطقه­ای باقی می­ماند. تمامی نماینده­های برند­ها اکنون هنرپیشگان کره­ای هستند. این نیز ممکن است یک استراتژی موفق در هدف قرار دادن مصرف کنندگان چینی باشد، اما ممکن است یک استراتژی موفق برای هدف قرار دادن مصرف­کنندگان اروپایی، آمریکایی نباشد. المان­های فرهنگ کره و همچنین هنرپیشگان کره­ای تقریبا در این مکان­ها نا شناخته­اند. در نتیجه، یک تغییر در رویکرد کمپانی برای نمایندگان برند لازم است تا آگاهی از برند را در بازار جهانی افزایش دهد. بیشتر قول­های زیبایی جهان نمایندگانی از سراسر جهان دارند که در نتیجه یک توازن بین درخواست جهانی و محلی بوجود می­آید.

دوما، یک استراتژی توسعه جهانی نیازمند یک بازبینی استراتژیک در شناسنامه برند است. مصرف کنندگان غربی همچنان ترجیحات و اندیشه­های متفاوت شاخصی درباره زیبایی و رژیم­های پوستی دارند و درنتیجه برند­ها و محصولاتی متفاوتی را می­پسندند.AmorePacific احتیاج به درک عمیق از این نیازات دارند تا مجموعه برند­ها را در این راستا قرا دهند. درک  احتیاجات مصرف­کنندگان غربی از این نظر مهم است تا بتوان با یک استراتژی مستقیم نقشه راه نوآوری­ها را تعیین نمود، که متعاقبا کمکی برای توسعه محصولات جدید، که خواست بازار­های خارجی می­باشد ولی همچنان ارتباط خود را رسم و منش کمپانی از دست ندهد، ایجادکرد. توسعه و راه­اندازی برندها متناسب با رغبت جهانی به کمپانی جهت توسعه معماری منسجم از برند­ها کمک می­کند. یک معماری شفاف از برندها، رابطه بین برند­های اصلی و برند­های زیرشاخه را ترسیم می­کند که برای مدیریت مجموعه حیاتی است.

در انتها، توسعه در بازار جدید با راه­اندازی و توسعه برند­های جدید شروع و پایان نمی­یابد. در حقیقت، راه­اندازی یک برند تازه­ شروع کار است. برای اطمینان از قابل رویت بودن و برای ایجاد آگاهی، نیاز به مجموعه ای بهم پیوسته ازکمپین تبلیغاتی تاثیرگذار و استراتژی توزیع می­باشد. توزیع، مثل سایر حوز­ه­ها، کلید اصلی فروش در اولویت­بندی و زمان مناسب، در تجارت زیبایی و آرایش بهداشتی می­باشد. استراتژی توزیع در ایالات متحده بصورت “باریک وعمیق” توصیف می­شود که با حضور گزینشی محصولات برند­ها درفروشگاه­هایBergdorf Goodman, Nordstrom, Neiman Marcusو Sephora می­باشد. کمپانی با برنامه عمیق­تر کردن این توزیع باریک، بوسیله در دسترس کردن محصولات موجود در تمامی زنجیره فروشگاه­ها است. این مسئله بسیار حیاتی است به این دلیل که در پایان، این عملکرد در خانه ی برند­های ریشه­دار و افسانه­ای Estee Lauder و Procter & Gambleخواهد بود.

ایجاد رهبری و چشم انداز جهانی

یک استراتژی جهانی تاثیرگذار تنها می­تواند بوسیله یک مدیریت ارشد آینده­بین قابل پیاده­سازی است. با گسترش و توسعه AmorePacific و اتخاذ موضع رقابتی در برابر رقبای منطقه­ای و جهانی، نیاز به وجود یک گروه مدیریت ارشد است که نماینده فرهنگ­های مختلف بوده، دارای یک تجربه استراتژیک ترکیب شده از چندین بخش بوده، دارای یک درک و برداشت تیزبینانه از گرایشات جهانی و همچنین دارای درک از نیروهای بیرونی و درونی که آینده کمپانی را شکل خواهد داد، باشد.

موفقیت برند عطر Lolita Lempickaدر فرانسه و برندهای محافظت پوست AmorePacific درایالات متحده به توانایی این کمپانی در تخمین صحیح از گرایشات آینده نسبت داده ­می­شود و نوید فرصت­های دیگر که در آینده ارائه خواهد­شد، را می­دهد. این استراتژی­های موفق می­بایستی به مدلی اجرایی استاندارد برای حرکت روبه جلو AmorePacificتبدیل شود. برای اینکه مسئله ممکن شود، حیاتی است که کمپانی مجموعه­ای درست و مناسبی از مدیریت ارشد در هر دو سطح محلی و جهانی داشته­باشد.

در نهایت، AmorePacificثبات مناسبی برای رشد، با گسترش حضور در بازار خارج از چین و کره داشته­است. برای تقویت این رشد و حفظ رقابت در بخش­های حاضر، کمپانی نیاز به ترکیب مسئله شناخت عمیق مصرف­کنندگان و نوآوری سنجیده، که راهنمای مدل­های بازاریابی و درک ذهنیت جهانی است، را دارد. کار در خارج از کشور خود برای AmorePacific چالش برانگیز خواهد بود، اما با اعتبار کنونی و موفقیت­های گذشته در بازارهای خارجی می­توان به سادگی حدس زد که کمپانی جهت درستی برای ترسیم آینده جدید و ناشناخته خود را برگزیده­است.

ارسال نظر

شاید از کد اچ تی ام ال HTML استفاده نماید : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>